Thursday, 22 May 2014

PANDANG AKU

BISMILLAH,



Di balik buluh itu
Ada seorang gadis yang siang malamnya disitu
Melihat kau dari jauh tanpa jemu
Cuma kau sahaja yang tidak tahu

Rasa ini sudah tidak mahu aku tahankan
Tidak tertahan kerana kamu sayang
Tidak tertahan kerana kamu cinta
Tapi mengapa kau tidak perasan juga

Pernahkan kau rasakan yang satu hari itu kau rasa sangat  mencintai seseorang itu
Tapi dia tidak tahu apa yang kau tahu
Dia tidak rasa seperti apa yang kau rasa
Dia tidak pernah memberi apa yang kau minta

Pernahkah kau rasakan yang kau teringin sangat bersemuka dengan dia
Pernahkah kau berdiri di tepi pintu tapi dia hanya melimpasi kau
Pernahkah kau bertentang mata dengannya tapi sesaat itu dia balikkan wajahnya
Pernahkah kau jalan dekat dia tapi tiada yang perasankan kau
Lalu hati kecilmu mula menjerit

“Heyy, mari sini pandanglah aku
Lihatlah diri aku
Pandang aku yang tengah menari
Lihat aku yang tengah tersenyum manis”

Pernahkah kau rasa getaran jiwa
Pernahkah kau rasa lututmu mula longgar
Pernahkah kau rasa yang kau betul-betul mahukan dia
Pernahkah kau rasa debaran hati semakin kencang melihat dia

Pernahkah kau rasa yang kau inginkan dia
Cuma dia sahaja yang tidak tahu

Rasa yang kau rasakan
Rasa yang kau inginkan
Rasa yang kau mahukan
Rasa yang kau impikan

Tapi mengapa kau tidak pernah perasan
Tapi mengapa kau tidak pernah sedar
Tapi mengapa kau tidak rasa

Ohh sayang
Memang sangat sakit bila cuma kau tidak perasan
Yang aku cuma kau tidak pernah nampak
Yang aku cuma kau tidak pandang

Pandanglah aku
Pandanglah aku
Pandanglah aku
Pandanglah aku yang berdiri dibalik buluh itu
Yang mengharapkan kau memandang dan melihat aku



 "TERKADANG KITA TIDAK PERASAN ORANG YANG BETUL-BETUL SAYANGKAN KITA, ORANG YANG BETUL-BETUL CINTAKAN KITA, NAMUN BAGAIMANA HARUS KAU PERASANKAN DIA SEDANGKAN KAU TIDAK PERNAH LIHAT DAN PANDANG DIA"


SEKIAN,

DISEDIAKAN OLEH DALIANA.G

No comments:

Post a Comment